zondag 19 maart 2023

Locatie:
 Dorpskerk Gieten
Prijs:
 15 euro (12 euro in voorverkoop)

Het Byzantijnskoor Drenthe zingt in Gieten

Op zondagmiddag 19 maart 2023 verzorgt Het Byzantijnskoor Drenthe een concert in de Dorpskerk in Gieten. Het koor brengt een gevarieerd programma ten gehore van Byzantijnse gezangen, Kozakkenliederen en Oost Europese volksmuziek.

De ongeveer 35 mannen uit de regio Drenthe brengen in passende kleding en op een waardige manier de mystieke klanken van de Oosters-orthodoxe liturgie ten gehore. In het tweede deel van het concert komen bekende liederen met de sfeer van de woeste steppen, brede rivieren en het ongerepte Slavische plattelandsleven op een meeslepende manier tot leven. Zeer herkenbaar voor toehoorders met een Oost Europese achtergrond.

Dit type koorzang komt het beste tot zijn recht wanneer er a capella, dus zonder instrumentale begeleiding, gezongen wordt. Het Byzantijnskoor Drenthe beheerst dit muziekgenre perfect van de diepste bassen tot de hoogste tenoren.

Wij ontmoeten u graag bij een gedenkwaardig concert: zondagmiddag 19 maart om 15.00 uur in de Dorpskerk, Brink 8, 9461 AS, Gieten. Vooraf aanmelden is noodzakelijk.

Toegangsprijs €15,- incl. consumptie. Voor aanmelding en uitgebreide informatie over het koor en voorverkoop (voordelig, €12,-), ga naar www.byzantijnskoor-drenthe.nl

Tafelgesprek
datum en tijdstip 23-04-2024 om 19.45