zondag 8 maart 2020 om 10.00

Eredienst Bethlehemkerk, Tweede 40-dagentijd, biddag
Voorganger(s): Ds. J. Middeljans-v.d. Weide

Dankbaar in de veertigdagentijd

Van woensdag 26 februari (Aswoensdag) tot en met zaterdag 11 april (Stille Zaterdag) is het de veertigdagentijd. De periode ter voorbereiding op Pasen. Een tijd van vasten en bezinning. Tijdens deze veertigdagentijd staan we als gemeente stil bij alles waarvoor wij in deze weken dankbaar zijn.

Alle zes de zondagen staat er voor in de kerk een vaas met een grote tak. Aan deze tak kunt u een kaartje hangen waarop u kenbaar maakt waarvoor u de afgelopen week dankbaar bent geweest. Wilt u liever uw punten van dankbaarheid uitbeelden dan opschrijven dan kan dat uiteraard ook, zolang het maar niet te zwaar is en aan de tak kan hangen. Formaat max. A7 (= helft van A6).

Het zou mooi zijn als u dit thuis alvast voorbereidt. Mocht u hier niet aan toe zijn gekomen of het zijn vergeten, dan liggen er in de kerk (nabij de liedboeken) witte blanco kaartjes waarop u uw dankbaarheid kunt uiten en vervolgens aan de tak kan hangen. Na de dienst een kaartje mee naar huis nemen ter voorbereiding voor de volgende zondag mag ook. Iedere week wordt er nl. een nieuwe tak in de vaas geplaatst om opnieuw de punten van dankbaarheid van de afgelopen week met elkaar te delen. Met Pasen vieren we samen het leven met al deze dankbaarheid om ons heen en in ons hart!

Met vriendelijke groet, Commissie Bijzondere Diensten

Eucharistieviering