BREIEN VOOR WARMTE VOOR EEN ANDER BREIEN VOOR WARMTE VOOR EEN ANDER
Tijdens de coronatijd zijn we gestart met breien voor Roemenië.
Inmiddels breien we niet alleen voor Roemenië, maar voor een ieder die extra (gebreide) warmte nodig heeft: waaronder de vluchtelingen uit Oekraïne.
De vele enthousiaste breisters in Gieten en ook Gasselte hebben al heel wat zakken vol breiwerk ingeleverd.
Deelnemen kan nog steeds! Het maakt niet uit wat voor kledingstuk u breit: sjaals, mutsen, sokken, truien of wat dan ook. Het komt allemaal van pas.

Breit u zelf niet (meer), maar heeft u wel breiwol/-garen dat u beschikbaar wilt stellen, neemt u dan contact op via
telefoonnummer 262728 (Tiny Komduur) of emailadres protestantsegemeentegieten voor een afspraak om het bij u op te halen. U kunt ook bellen of mailen zodra u kledingstukken klaar heeft.

Een kleine greep uit de resultaten

SOEP MET EEN BROODJE SOEP MET EEN BROODJE
Heeft u ook wel eens geen zin om te koken. Of om een ander gezicht aan tafel te zien. Gezellig met anderen bij te praten tijdens een maaltijd. Kom dan gezellig soep eten met een broodje in de Dorpskerk van Gieten.

Elke eerste woensdag van de maand, bent u van harte welkom.
We eten tussen 12.00 en 13.30 uur gezellig met elkaar in de Beuk.
iedereen is welkom. We vragen een vrijwillige bijdrage voor de onkosten. En wordt de Beuk uiteindelijk te klein, dan verhuizen we gewoon naar de kerk zelf en moet er een extra pan soep gekookt worden. Geen probleem!

Als u wilt, mag u uiteraard ook een keer soep koken. Laat het de organisatie weten. Voelt u zich echter niet verplicht!

KOFFIEOCHTENDEN KOFFIEOCHTENDEN

Iedere tweede en vierde donderdag van de maand staat tussen 9.30 en 11.00 uur de koffie en thee klaar in de Dorpskerk van Gieten.
Iedereen, die zin heeft om samen met anderen koffie te drinken/elkaar te ontmoeten, is van harte welkom.

Ds. Patrick de Vries zal hierbij, indien mogelijk, ook aanwezig zijn. Het is een inloop dus u kunt zelf het tijdstip kiezen om binnen te lopen.

WANDEL MEE MET DE DOMINEE WANDEL MEE MET DE DOMINEE
Wandelt u ook mee met de dominee. Iedere derde donderdag van de maand vanaf de kerk. Een rondje van ca. 1 uur met koffie nadien of tussendoor, afhankelijk van de route. De route wordt aangepast op de deelnemers. Loopt u met rollator of maakt u gebruik van een scootmobiel, ook dan kunt u deelnemen. We zien u graag.

TAFELGESPREKKEN TAFELGESPREKKEN
Ben je tussen de twintig en vijftig dan nodigen we jou van harte uit om mee te komen praten aan tafel. Eén keer in de maand komen we samen om vanuit een Bijbelverhaal te kijken naar ons dagelijks leven. Wat kun je ermee, wat heb je eraan, wat zegt dit jou – dat zijn de leidende vragen.

We praten rond de tafel in De Beuk van de Dorpskerk. De gesprekken worden geleid door ds. Patrick de Vries. Databank de gespreksvormen worden in onderling overleg bepaald.

Wil je graag meedoen, neem dan contact op met ds. Patrick de Vries of stuur een mail naar PGG.

CULTURELE COMMISSIE DORPSKERK GIETEN CULTURELE COMMISSIE DORPSKERK GIETEN
Sinds 2012 organiseert de Culturele Commissie Dorpskerk Gieten culturele activiteiten in de Dorpskerk.

Ieder jaar is het weer een mooie uitdaging om een gevarieerd programma aan te kunnen bieden. Het aanbod van de commissie is, naast de overige activiteiten, te vinden in de activiteitenkalender.

Wilt u gebruik maken van de Dorpskerk voor een culturele activiteit?
Mail dan naar: Culturele Commissie

Kerkdienst Dekelhem
datum en tijdstip 03-05-2024 om 19.00

datum en tijdstip 09-05-2024 om

Wandel mee!
datum en tijdstip 16-05-2024 om 09.30

Het is de Geest die ons beweegt. Weet u welkom bij de Protestantse Gemeente Gieten. Dorpskerk, Brink 8 te Gieten.